Menu
FB
Jak zacząć bezpieczny trening?

Jak zacząć bezpieczny trening?

Ile godzin w tygodniu ma sens? Co musisz wiedzieć, by zacząć ćwiczyć*. Jak najlepiej umówić się na próbny trening? Czy można ćwiczyć samemu w domu…?

Po pierwsze – nic nie musisz, to jest pewne. Świadomość braku kolejnych zobowiązań jest bezcenna. Jeżeli chodzi Ci po głowie ta dziwna nazwa „treningu na piłkach” – bardzo dobrze trafiłeś:)
Warto zdobyć szerszą perspektywę odbywając z 2/3 zajęcia próbne, by zapoznać się ze specyfiką metody.

Jak to zrobić?
Zawsze jest możliwość, skorzystania z bezpłatnych zajęć w klubie, gdzie prowadzę zajęcia, napisz do mnie i odpowiem jak najłatwiej to zrobić.
Spróbuj treningu personalnego, tu też często dysponuję bezpłatnym zaproszeniem do mojego studia przy metrze Natolin. Także trzeba tylko chcieć:)

Powyższe dwie opcje, to pewne minimum, byś zrozumiał cokolwiek i poczuł to na własnej skórze.
Często nie wiemy, czy nam się to spodoba, dlatego warto przed zajęciami, przeczytać coś na ich temat, by wiedzieć z jaką intensywnością treningu będziemy mieć do czynienia.

Pilates to dziedzina fitnessu prozdrowotnego, czyli body and mind. To hasło powinno nam się kojarzyć z:
-Spokojną intensywnością
-Zdrową gimnastyką
-Pracą na macie
-Ćwiczeniami oddechowymi
-Skupieniem i świadomością

Oczywiście gdy już się „wkręcisz”, to wraz z regularną praktyką proporcjonalnie będzie wzrastać intensywność i poziom trudności. Zwłaszcza gdy będziemy „dochodzić” do klasycznych ćwiczeń metody Pilates.

Czyli już jesteś po lekturze i dwóch treningach. Umów się na kolejny najlepiej za tydzień, byś miał czas przetrawić te lekcje i obserwuj jak zareagowało na nie ciało.

Tak – ćwiczenie indywidualnie już raz w tygodniu ma sens. Każda dobra lekcja czegoś Cię nauczy.
Możesz ćwiczyć dwa razy w tygodniu, by mieć frajdę z poznawania i szlifowania techniki ruchu. Pamiętaj by urozmaicać aktywność w ciągu tygodnia, czyli poćwiczyć serce: power walking, taniec, basen.
Jeśli chodzi o zajęcia grupowe, to również już raz w tygodniu zacznie działać cuda.
Podsumowując:
trening personalny raz w tygodniu to bardzo optymalna opcja, do tego odwiedź zajęcia grupowe, lub pracuj indywidualnie maksymalnie 2 razy w tygodniu.
Pamiętaj, że po kilku sesjach, możesz poprosić trenera o zestaw ćwiczeń do domu. Jeżeli twoje ciało będzie gotowe, dam Ci zielone światło, by pracować samodzielnie, a na konsultacji indywidualnej ustalimy dobry plan działania. Jest to zawsze opcja: konsultacja i nowy zestaw ćwiczeń raz na 3/4 tygodnie.

*Pamiętaj, że przystępujemy do zajęć w pełni zdrowia, w przypadku ostrych bólów kręgosłupa, stawów czy stanów zapalnych, najpierw odwiedzamy lekarza specjalistę, a potem trenera.

Do zobaczenia!🙋
Twój Pilates

Pilates to ciągłe poszukiwanie jakościowo najlepszego ruchu. Podczas sesji personalnych przyswoimy podstawy czyli:

  1. Ułożenia neutralnego kręgosłupa w pozycji statycznej i dynamicznej – czyli szukanie poprawnej postawy w każdym ruchu
  2. Oddychanie optymalnym dla Ciebie torem – mobilizacja żeber, pozbywanie się „złych nawyków oddechowych”
  3. Centrum ciała – sprawdzenie twojej siły i świadomej stabilizacji

Do zobaczenia we wrześniu!
Twój Pilates

Close Menu