Menu
FB

Poznaj uzdrawiającą moc ruchu

pilates

Pilates - The thinking way of moving

czyli świadomy sposób poruszania się

Metoda Pilates to jedna z najskuteczniejszych form pracy z ciałem, zarazem podejście do treningu.

Stworzona w latach czterdziestych ubiegłego wieku, przez niemieckiego sportowca Josepha Pilatesa i jego żonę pielęgniarkę Klarę. Rehabilitując żołnierzy podczas I wojny Światowej, a następnie tancerzy nowojorskich baletów, stworzył autorski program ćwiczeń wzmacniająco – rozciągających. Metoda intensywnie rozwijana przez ostatnie stulecie, stała się nową formą rekreacji ruchowej i reprezentuje fitness prozdrowotny (body-mind).

Jest to kompleksowy trening, dzięki któremu usprawnisz kondycję całego ciała.  Mobilizując stawy i wzmacniając mięśnie globalne i te głęboko położone na dnie miednicy. Nauczysz się „na nowo” siebie. Metoda skupia się na mięśniach głębokich i ich wspólnej pracy z zewnętrznym gorsetem mięśniowym. Kładąc uwagę na naturalne ustawianie kręgosłupa, pozwala nam odnaleźć „siłę środka”(powerhous), wypracować mocne i elastyczne stawy. Warto zadbać o siebie od środka, nabywając naturalne i prawidłowe wzorce ruchowe, aby ciało spełniało swoje funkcje.

Metoda Pilates została odkryta i jest wykorzystywana przez rehabilitantów, trenerów fitness i tancerzy. Stała się niezastąpiona w profilaktyce schorzeń i kondycji kręgosłupa. Głównymi jej atutami jest kontrolowany i precyzyjny ruch, dzięki któremu kształtujemy prawidłową postawę. Uczymy się zdrowych nawyków ruchowych takich  jak: siadanie, dźwiganie czy prostowanie kręgosłupa.

co daje pilates?

jak wyglądają ćwiczenia?

Potrzebujesz wygodny strój i skarpetki. W dniu treningu, masz po prostu czuć się dobrze.

Będziemy ćwiczyć w zgodzie z twoim ciałem, tak by każdy staw został „naoliwiony” bezpiecznym ruchem. Podczas gimnastyki postaramy się, zniwelować napięcia mięśniowe i ustawić twój kręgosłup (to też wielki staw przecież) naturalnie i optymalnie. Nauczę Cię  „włączać” te mięśnie, które dawno nie „działały”, a rozluźnić te zbyt napięte i skrócone. Nie bez powodu, nazywamy ten rodzaj gimnastyki: „treningiem dobrego samopoczucia i równowagi”. Popracujemy nad ruchem połączonym z oddechem. Wzmocnimy cały gorset mięśniowy, który ustabilizuje twoją sylwetkę.

Z pomocą metody Pilates, świadomie zapoznasz się z własnym ciałem i jego możliwościami.

8 zasad Pilatesa zgodnie z którymi ćwiczymy:

kontrolowany ruch, płynność, oddychanie, zrównoważony rozwój mięśni, precyzja, rutyna, skoncentrowanie na mięśniach środka

Nie ćwiczymy podczas: przeziębienia, infekcji i zażyciu leków przeciwbólowych.

kto może ćwiczyć pilates?

Wskazany dla osób, których kręgosłupy narażony jest na skutki siedzącego trybu życia, pracy przy komputerze, dźwigania, biernego trybu życia, seniorów, kobiety w ciąży, młode mamy, dorastające nastolatki i sportowców po kontuzjach.

Close Menu